רונן הלל מומחה ניהול מוניטין מסביר על דירוג תוצאות החיפוש בגוגל

April 26 2023Cfao

מהי ההשפעה של תוצאות החיפוש בגוגל וכיצד ניתן למדוד אותה?

מאת רונן הלל, מומחה ניהול מוניטין באינטרנט

מנוע החיפוש של גוגל סורק כל הזמן מיליוני דפי אינטרנט כדי למצוא את התוצאות הרלוונטיות ביותר. זה נעשה באמצעות אלגוריתם מורכב שמתעדכן ומשתפר תמיד על סמך נתונים חדשים ומשוב מהמשתמשים.

גוגל משתמשת בקבוצה של למעלה מ-200 פרמטרים כדי לקבוע כיצד דף יוצג בתוצאות החיפוש. עם זאת, אף אחד מחוץ לגוגל לא יודע בדיוק כיצד כל פרמטר משוקלל ובאיזו תדירות הוא משתנה. רונן הלל, מומחה ניהול מוניטין מציע פתרונות לכל מי שסובל מתוצאות שליליות בגוגל. מוזמנים להקליק על הלינק ולפנות לרונן הלל ניהול מוניטין בגוגל ולקבל פתרון.

רונן הלל ניהול מוניטין - איך להכניס אתרים לתוצאות החיפוש בגוגל
רונן הלל. מומחה ניהול מוניטין

מהו האלגוריתם של גוגל?

האלגוריתם של גוגל הוא מערכת מורכבת ששולפת נתונים מאינדקס החיפוש ומספקת תוצאות מיידיות למשתמשים. הוא משלב אלגוריתמים שונים וגורמי דירוג רבים כדי לספק דפי אינטרנט המדורגים לפי רלוונטיות בדפי התוצאות של מנוע החיפוש (SERPs).

כחלק מתהליך זה, גוגל משתמשת במגוון אותות, כולל מילות מפתח, איכות תוכן וקישורים. אלה מתפרשים על ידי רכיב למידת מכונה בשם RankBrain כדי לספק למשתמשים את המידע הרלוונטי ביותר האפשרי.

מספר עדכוני אלגוריתמים מתפרסמים מדי שנה המשפיעים על האופן שבו גוגל מציגה דפי אינטרנט ב-SERPs שלה. עדכונים אלו נועדו להועיל לאתרים העוקבים אחר הנחיות גוגל למנהלי אתרים ומספקים תוכן באיכות גבוהה.

ב-9 במרץ 2018, גוגל הפיקה עדכון אלגוריתם ליבה רחב שהתמקד ברלוונטיות של תוכן. השינוי הזה השפיע על כל הדפים, אפילו על קטעי טקסט.

איך נראות תוצאות החיפוש של גוגל?

בשבריר שנייה, האלגוריתם של גוגל בודק את מיליוני דפי האינטרנט שהוא דירג באינדקס שלו כדי למצוא את התוצאות הרלוונטיות ביותר לחיפוש שלך.

במקביל, צוות ההנדסה של החברה ממשיך לבדוק ולשנות את האלגוריתם שלה כדי להבטיח שהוא מספק תוצאות רלוונטיות יותר וחווית משתמש משופרת. חלק מהשינויים הללו הם מינוריים, אך אחרים יכולים להיות משמעותיים למדי ודורשים התערבות אנושית.

דוגמה אחת שה-WSJ מצטט היא שגוגל מבצעת לעתים קרובות התאמות באלגוריתם שלה כדי להעדיף עסקים גדולים יותר על פני קטנים יותר. אמנם ה-Journal לא מפרט מדוע, דובר גוגל אמר להם שזה בגלל שחברות גדולות יותר נוטות לשרת לקוחות שמחפשים סוגים ספציפיים של מוצרים.

כדי לגרום לזה לקרות, האלגוריתם בוחן מגוון של גורמים שונים, כמו נוכחות מילת המפתח בכותרת העמוד ומטא-תיאור, באיזו תדירות דפים מקשרים זה לזה ועוד. לאחר מכן הוא מדרג את הגורמים הללו וקובע את הסדר שבו הם מופיעים בדף התוצאות של מנוע החיפוש.

כיצד תוצאות החיפוש של גוגל משפיעות על החלטות הקנייה?

כחברה או מותג, לתוצאות החיפוש של גוגל יכולות להיות השפעה על השורה התחתונה שלך. צרכנים עורכים מחקר מקוון לפני ביצוע רכישה ומה שמופיע בתוצאות החיפוש יכול לעשות את ההבדל בין לקוח חדש או הזדמנות אבודה.

האלגוריתמים של גוגל קובעים את איכות תוצאות החיפוש. הם משתמשים במגוון רחב של נתונים, כולל אתרי האינטרנט שבהם אתה מבקר, היסטוריית האינטרנט של עמיתים שלך ועוד כדי להחליט אילו תוצאות רלוונטיות.

זה עוזר לצרכנים למצוא את מה שהם מחפשים מהר יותר ומקל על הימנעות מתוצאות לא רלוונטיות. זה גם עוזר לעסקים לשמור על האתר והתוכן שלהם בטוחים מפני הונאות דיוג, התקפות תוכנות זדוניות ועוד.

אם אתה קמעונאי, עליך לשקול להשתמש במודעות קניות של Google כדי להציג את המוצרים שלך בראש דפי תוצאות החיפוש. מודעות אלו הן דרך מצוינת להגיע ללקוחות בתחתית המשפך שיודעים בדיוק מה הם מחפשים. משווקים שמריצים מודעות למוצר רואים שיעורי המרות חיפוש גבוהים ב-3% ועלות לרכישה נמוכה ב-4% בהשוואה לאלו שלא.

כיצד ניתן למדוד את ההשפעה של תוצאות החיפוש של גוגל?

בין אם יש לך עסק קטן או תאגיד גדול, חשוב להבין כיצד חיפושי Google יכולים להשפיע על הצמיחה של החברה שלך. הבנת סטטיסטיקת החיפוש של גוגל יכולה לעזור לך לקבוע כיצד להגיע ללקוחות פוטנציאליים ולבצע אופטימיזציה של התוכן שלך כך שיהדהד עם המחפשים בפלטפורמה.

לאחרונה שוחרר דוח חדש ב-Google Webmaster Tools שנקרא Search Impact Report. זה מאפשר לך לנתח את ביצועי ה-SEO שלך על ידי מעקב אחר הופעות, קליקים, שיעור קליקים ומיקום ממוצע בתוצאות החיפוש של Google.

על מנת למדוד את ביצועי האלגוריתם של גוגל, אחת הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת היא באמצעות משוב מקוון (מרומז) של משתמשים או באמצעות סקרים. גישה נוספת היא להשתמש במדד רלוונטיות לחיפוש כגון Mean Reciprocal Rank או Search Relevancy Index.

#ניהול מוניטין
#רונן הלל
#תוצאות חיפוש בוגל
Share: